Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

0316 - 58 03 58 |

De huur betalen

U betaalt uw huur steeds een maand vooruit. Dat hebben we met elkaar afgesproken in de huurovereenkomst. Heeft u een vraag over de huur? Dan vindt u hieronder de veelgestelde vragen over het betalen van de huur, de huurprijs maar ook over de servicekosten. Wilt u openstaande posten betalen of een betalingsregeling treffen? Dan kunt u hiervoor met uw persoonlijke gegevens inloggen in "Mijn Baston Wonen" of telefonisch contact opnemen met de klantenservice.

Iedere maand betaalt u de huur vooruit. Dit doet u vóór de eerste van de komende maand.

Betrekt u een nieuwe woning? U betaalt dan de eerste maandhuur en administratiekosten voordat u de sleutel van de woning ontvangt. U kunt bij het ondertekenen van het huurcontract bij ons op kantoor pinnen.

De huurprijs bestaat uit de kale huur en bijkomende kosten. Bijkomende kosten zijn bijvoorbeeld servicekosten. De samenstelling van de huurprijs staat op uw huurspecificatie. Deze kunt u inzien via "Mijn Baston Wonen".

Maakt uw woning deel van een appartementencomplex? Dan betaalt u in veel gevallen naast de kale huur ook servicekosten. Deze kosten betaalt u bijvoorbeeld voor verwarming en schoonmaak van gemeenschappelijke ruimtes of voor groenonderhoud. Dit bedrag is een voorschotbedrag. Elk jaar berekenen we het daadwerkelijke verbruik. Het verschil brengen we in rekening bij de betreffende huurders. Als u te weinig heeft betaald, moet u bij betalen. Heeft u teveel betaald, dan ontvangt u het teveel betaalde bedrag terug. U ontvangt de afrekening van de servicekosten jaarlijks binnen zes maanden na het verstrijken van het kalenderjaar. Dit betekent dat u voor 1 juli bericht ontvangt.  

U kunt op 2 manieren de maandelijkse huur betalen.

1. U machtigt Baston Wonen door middel van een automatische incasso. Op de 1e werkdag van de maand wordt de huur van de rekening van de huurder afgeschreven. Ook de jaarlijkse huuraanpassing wordt door Baston Wonen automatisch verwerkt. De machtiging kan door de huurder op ieder gewenst moment weer worden ingetrokken.Wilt u per automatische incasso betalen? Download dan hier het  machtigingsformulier.

Doorlopende machtiging Baston Wonen.pdf

2. De huurder geeft de bank een machtiging tot automatische incasso op de 1e werkdag van de maand.

Achterstanden kan men betalen door te pinnen op het kantoor van Baston Wonen, elke werkdag tussen 08.00 en 12.30 uur.

Soms komt u onverwacht in een andere financiële situatie terecht, of u heeft andere problemen waardoor u de huur niet op tijd kunt betalen. Blijf daar niet mee zitten! Als u meteen contact met ons opneemt, dan bespreken we in een persoonlijk gesprek uw situatie en kan Baston Wonen u wellicht helpen. Kunt u niet naar ons kantoor komen, dan komen we gewoon bij u! Hoe langer u wacht, hoe groter het probleem vaak wordt. Dus aarzel niet en neem gerust contact met ons op!